Wednesday, January 28, 2009

issues for today!

Aku bawakan 3 isu untuk diketengahkan dan dikotak-katikkan:

1) slip gaji di'bawa lari' ke sri gading

2) micro-C = penderitaan^8!!!
3) bioinstrumen = a nightmare!

issue #1
pagi-pagi lagi mood dah spoil sebab hari ni didatangi dengan berita yang bukanlah menggembirakan hati ( malah tambah 'perasa' pada kesedihan yang sudah ada di hati ini). padahal harapan untuk melihat sendiri slip yang pertama itu berada pada level tertinggi.nak tahu flow gaji tu sehingga mendapat duit bersih saja.pastu memang nak sangat slip tu untuk proceed satu2nya urusan yang diidamkan sejak jadi pekerja ni (yang ni rahsia sehingga menjadi confirm!).what to do.nampak gaya kena menapak bangunan 26 tingkat di Jalan Raja Laut tu sekali lagi untuk dapatkan kertas penting tu!sabarkanlah hati ini...

issue #2
ter'senyum' lagi...'bahagia'nya belajar topic ini pada pagi yang spoil ini.penderitaanku bertambah lagi pada level oktal (kuasa 8), tunggu masa mencecah tahap giga!aku berharap kepalaku boleh process laju seperti micro-C tetapi aku rasa jammed pada compiler saja.belum lagi nak upload,run dan melihat display resultnya.so aku tak tahu program itu berjalan atau tidak.oh my!! aku sangat menderita..bolehkah aku bahagia dengan benda alah micro ini sedangkan yang bersaiz bapak tera pun belum tentu aku boleh faham.aku semakin tense!aku semakin gelisah.kepanasan.kehampaan.hatiku meronta2!eh kenapa?nak marah ke?tidak!aku tak berasa nak marah.aku hanya mampu tersenyum lebar saja pada zahirnya.buat2 faham saja.sebab kata lecturer ku itu -"buat2 faham,buat2 nampak"-itulah petua belajar micro-C yang sangat 'micro' ini.tapi aku dah rasa 'interrupt'ed pula.distraction!secara conclusionnya utk lebih cemerlang dlm belajar benda ni adalah "belajar untuk melupakan.tolong jangan ingat!"-lecturer ku itu berkata lagi.lama2 nanti kamu akan faham dan mengerti ke'simple'an topic ini.sekian.

issue #3
nightmare maknanya mimpi yang ngeri.mimpi yang anda tidak impi2kan pun untuk melihatnya ketika sleep mode REM.ketika roh kita sedang 'berjalan2' dan 'terbang' dengan bahagianya.singgah di tempat2 yang tak wujud pun dalam realiti.oh,tetapi aku sedang dihantui nightmare itu.projek 'mega' bioinstrumen membuat hatiku sentiasa berdebar2.jantungku berdegup kencang.processorku cuba mengejar speed terbaik.semuanya kerana projek itu.sungguh aku sangat memberatkan ia.sebab itu adalah petanda/indicator ku untuk topic ini.sebenarnya aku lebih cuak dengan viva projek itu.aku bimbang mulutku berkata yang tidak berkaitan atau pun terus silent atau pun terus salah fakta (nampak sangat memang kantoi tak faham kan).mintak dijauhkan!aku kena bangun sekarang jika aku tak mahu nightmare itu.aku kena sedar.awake!tapi aku juga tak mahu tidur dalam ketakutan.semoga malam2 ku indah selepas selesai projek 'mega' dan 'giga' itu!insyaAllah...

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka