Thursday, February 5, 2009

batu besar dari langit...

takkanlah kerana satu benda aku dah berani mengeluarkan kenyataan-"aku tak faham dengan kehidupan ni".takkanlah kerana satu tekanan-yang tak tahu aku nak letakkan atas pemberat mana untuk skalanya-aku tekad berkata-"aku sangat tak faham dengan kehidupan ini"...

aku sangat tak mengerti.betullah.kita sendiri pun kadang-kadang boleh tak faham dengan diri sendiri macam mana nak faham dengan kehidupan dan segala isinya yang lain.so apa nak buat bila jadi macam ni?entah.aku bukan tak nak berfikir.cuma aku penat.aku penat sehingga aku jadi malas.aku jadi lelah.kata orang ada perkara kita hanya boleh biarkan saja, ada perkara kita kena ambil tahu, ada perkara kita kena ambil pusing, ada perkara kita kena ambil tindakan dan bertanggungjawab.tapi bagi aku setiap perkara tu tentunya ada hikmahnya.cuma satu bagi aku jika perkara itu melibatkan hati aku yang kecil ni, maka aku sangat-dengan nak tak nak-kena ambil kisah walaupun orang kata perkara yang menyakitkan tak yah ambil peduli.oh my.aku tak tahu kenapa aku memang begitu.cuma aku mulai dewasa dan aku mulai menerima.aku belajar untuk terus saja melupakan.tapi macam mana?seorang teman pernah sarankan-idea-tak-bape-nak-bernas-tambah-pecah-kepala supaya aku hantukkan saja kepala ke dinding konkrit.kalau tak hilang ingatan, nampaknya aku akan terus koma.silap-silap dah ada di alam yang satu lagi.nauzubillah.aku takkan buat keje yang merugikan mak abah aku.bukan sikit duit mereka keluarkan nak bagi aku hidup sampai umur ni,sampai dah besar panjang macam ni.cara terbaik Tuhan dah ajar.kembali pada NYA..itu saja..bagi aku buatlah apapun kalau jalan keluar tu tak diizinkanNYA.kita mesti balik semula!sebab kat situlah jalannya.tolonglah...


~aku terbitkan entry ini semasa kelas micro-C.selepas aku tiba-tiba dihempap seketul 'batu besar' dari langit manusia..=|

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka