Tuesday, February 17, 2009

ada apa dalam kotak kecil dan gelap

Berbalik kepada satu perkara. Mungkin juga persoalan yang sudah bermula bermain di kepala. Aku menulis blog untuk apa? Ada tak dalam senarai tujuan; untuk berkata tentang perkara yang serius? Rasanya tak pula. Aku menulis apa yang aku rasa. Aku tak minta orang untuk menyukai entry yang aku tulis. Cuma aku gembira bila ada yang respon. Maknanya tulisanku ada nilainya walaupun tidak gah. Aku menulis dengan apa yang keluar dari processorku. Aku sekadar menulis. Saja. Cuma setakat ni aku belum berani nak post kan karya2 dalam simpananku...

Aku mungkin tak faham apa yang dimaksudkan dengan general isu. Isu yang bagaimana ya? Isu yang seriuskah? Memanglah blog boleh jadi ruang untuk berkata2, tetapi tidak pula dispesifikasikan hanya untuk isu yang berat, atau isu serius. Aku senang hanya menulis yang santai. Dari kepala otak aku sendiri. Apa yang aku rasa dan fikir. Walaubagaimana pun aku menghargai pandangan mereka yang sudi singgah di ‘rumah’ ku ini. Aku akan cuba untuk menjebakkan diri dalam isu semasa dan lebih sosial serta general. Kadang2 benda yang kita tak suka boleh beri kita sesuatu kebaikan tanpa kita sedari kan. Dan mana tahu aku boleh jatuh cinta pula untuk menulis hal2 sebegitu. Terima kasih kerana menegurku. Supaya aku tak terus khayal dengan dunia sendiri. Tak terus duduk dalam kotak gelap…Rabia akan ‘keluar’ dan ‘melihat’ dunia yang luas ini..Alhamdulillah…

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka