Tuesday, February 24, 2009

dia tetap sama

Bukan aku tak cinta
Kepada mu semakin kurela

Kau lah satu di dunia
Tapi kau tak mengerti

Getaran rasa hati ini

Masih ada kucari

Kau anggap aku berseloka

Dan asyik dalam misteri

Mencari Nur dan kasih Nya pasti

Akhirnya engkau curiga

Katamu aku berdusta

Memperduakan cinta

Mentari di tangan bulan

Kau serah di genggaman
Tak kuhirau karna Dia

Relalah aku korban
Andainya satu hukuman

Kau tinggal diriku

Tanpa satu pengertian

Dan sebenarnya cinta kita

Hanya cinta sementara

Kan hilang jua dibawa arus pawarna

Cinta pada kuterpandang

Kan pudar nafas hilang

Hanya ia menanti ku di
Azali yang suci

Mengertilah kau sayang

Kau harus rasakan ke alam tanpa mati

Dan kita seabadi

Dan akhirnya engkau kucup oh tangan ku
Marilah ku bisikkan keramat kasih ini
Biar menjadi nadi

Rahsiakan kalimah ku

Hingga ia menjadi tanda

Hidup mati bersama

Hidup mati bersama
~Slam, Nurkasih


semalam menonton rancangan yang suka prank orang kaw2 punya yang sangat terkenal di malaysia (bagi mereka yang memang suka menonton laa).dia punya host memang jenis selamber kodok jek (dan kebanyakan kawan2 aku tak gemar dia ni sebab cara dia sangat menjengkelkan) and kira enjoy je tengok.aku suka tengok show ni bukan sebab aku suka gelakkan orang yang dikenakan or apa.cuma nak tengok.memanglah tersenyum juga menontonnya.

episod kali ni tuan punya badan yang kena prank tu adalah penyanyi kesukaanku-Zamani Slam.kelakar jugaklah.minus one lagu "Nur Kasih" dia kena sabotaj.masa tu dia tengah buat show kat pesta konvo MMU.kesian gila tengok dia.tu bukan point kenapa aku tulis entry ni.tapi lebih kepada lagu yang dinyanyikan.

lagu Slam ni, kebanyakannya memang layan ar.lagi2 suara Zamani yang ala2 sengau+lemak merdu tu.suara dia live dan record sama je.cayalah.dia tidaklah terlebih sengau macam seorang penyanyi lelaki lain.yang baru2 ni buat comeback.ntahlah.aku cuma minat Slam dan lagu dia.dan aku nak bercakap tentang ini saja.

mula2 dengar lagu ni cuma hangguk2, humming macam tu la.sebab lirik dia aku tak pernah nak ingat dan tau pun.sajalah.dan setelah aku mencari lirik ni, nah itulah yang aku letakkan di atas tu.lagu ni rupanya ada sifat ketuhanan.pada pemahamanku, cerita ini mengenai kekasih yang mencurigai pasangannya.dia merasakan pasangannya itu mempunyai yang lain di belakangnya.sedangkan pasangan dia tu sebenarnya sudah menemukan cinta sebetulnya.(kira mcm kembali ke jalan yang luruslah tu).dia cuba membuatkan kekasihnya mengerti bahawa cinta manusia,cinta dunia itu tak lama.cintalah kepada Tuhan.abadi selamanya.tulah dia menemukan Nur KasihNYA..alhamdulillah..

~sajalah tulis pasal lagu ni.lagipun suka dengar muziknya~

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka