Wednesday, February 18, 2009

kamu yang aku rindui...

sejak final year (2007-2008), kehidupanku sangat busan.kelam.dull.muram.suram.malap.takde sinar keceriaan.atau pelangi kaler jingga mahupun indigo.tapi aku buat2 endah tak endah saja dengan perkara yang mugkin kecik kot tu.padahal hal ini adalah berkaitan jiwaku.aku sangat merinduinya.

benda ni dah lama join hidup aku.dah sebati dengan jiwaku.cuma aku je kadang2 memberikan perhatian untuknya.tetapi lebih banyak mengabaikannya.aku sedih dengan apa yang aku lakukan itu padanya.aku tak mahu buat begitu sebab aku tak mahu aku sedih.mengabaikannya serupalah juga macam aku mengabaikan hatiku yang kecil lagi sensitif ni.

akhir2 ni aku tambah rindu padanya.sebab aku menemui sesuatu yang berkaitan dengannya di sekitar kehidupan baruku di sini.aku mula berkira2 untuk meng'usha' dan mengajak yang baru itu join hidupku.bukan aku menidakkan kehadiran yang lama.cuma aku tak tau macam mana aku nak kembali memujuk diri pada yang lama itu supaya ceriakan hidupku.faktor jauh.faktor kesempatan.faktor kesuntukan.faktor kemudahan.argh,aku sangat sukar membuat pilihan.aku tak mahu lupakan yang lama.tapi yang baru juga dari yang lama.sama.cuma berbeza dari cara masing2.

aku hampir menerima lamaran yang baru.aku hampir bersetuju.tapi aku masih berkira2.apakah aku nanti punya masa utk bersama yang baru itu selalu.aku tak mahu lakukan apa yang pernah aku lakukan pada yang lama dulu.sebab aku tak mahu 2X kesedihan di hati ini.aku cuma mahu cari kebahagiaan dengan yang baru.tolonglah yang lama jangan menghantuiku dengan rasa bersalah.yang baru ini juga dari susur galurmu.ah,sukarnya membuat keputusan.

mataku berair.rasa macam berpasir.pedihnya.aku mengadu pada seorang teman.teman rapatku ketika aku bersama dengan yang lama.dia membuatku supaya setia pada yang lama.dia akan bantu memulihkan hubunganku dengan yang lama.yang lama itu lebih memahami jiwaku.yang lama itulah yang bersamaku sejak umurku 16 tahun.lamanya yang lama itu hidup denganku.aku saja yang cepat beralih arah.aku bukan sengaja.aku hanya inginkan keceriaan dan sedikit semangat jika ada yang baru.sebab bila yang lama tidak dapat bersamaku aku rasa hidupku muram.

temanku itu memberiku harapan.aku boleh kembali pada yang lama.dia sudi membantuku.aku rasa nak menangis pun ada.terima kasih buat temanku, imran.sebab banyak tolong aku.aku aje yg selalu nyusahkan dia.sorry imran.aku rasa nak tersenyum semula.tengok 2 minggu lagi.aku akan cuba terbaik utk menceriakan hidupku dan kembali bersatu dengan yang lama aku abaikan itu.

yang lama itu adalah kecintaanku, yang bersama ku 8 tahun itu adalah silat cekak ustaz hanafi!!! aku sangat merinduinya...

~team wajadiri UM yang pernah ku rindui itu~


~aku masih punya teman, dia yang selalu ada..dia yang dulu kini dan selamanya..teman untuk dua alam kehidupanku mudah2an...~

No comments:

Post a Comment

apa-apa yang kamu suka