Friday, February 13, 2009

siapa yang desperate?

Akan ku simpan kenangan cinta kita
Yang tak akan terpadam
Selamanya
...
Kehangatan cintamu masih aku terasa
Seperti baru semalam kita berpisah - Masih Aku Terasa, Gersang.

entry ni bukan sebab esok hari orang berkasih (konon2nya),bukan sebab aku sedang dalam mode jiwang, bukan sebab aku baru kecundang memburu cinta manusia atau apa2 saja berkaitan perkataan dari 5 huruf tu.aku saja letak.sebab aku suka.sebab aku minat nak dengar lagu2 zaman rock kapak dan tangkap leleh 80-an itu.sebab aku ada rasa ingin faham lirik lagunya.untuk bahasa yang menarik.untuk gaya puitis yang memikat.aku letakkan ia di sini.ini adalah lagu untuk golongan yang mengimbau kembali kenangan cintanya yang terhempas di tengah lautan bergelora.lalu musnah dah bersepai.dah lama berlalu peristiwa menyayat hati itu.tak diketahui pula apakah pasangannya masih ber'nyawa' atau tidak, yang pasti ia menyebabkan kehilangan buatnya.sehingga si dia begitu lirih menyampaikan maksud hatinya yang sangat terluka dan selalu dirundung kerinduan yang mendalam.dan dia hanya mampu menyimpan helaian kenangan, bermain di ruang mata.menggamit selalu.sebagai ubat menyembuhkan kerunduman di jiwa.maka inilah lagunya.lagu cinta buat si dia yang berduka nestapa dan selalu mengingati kekasih lama...

7 comments:

  1. aku pun suka gak lagu dulu-dulu... mendayu-dayu dan menyentuh jiwa. huhu

    ReplyDelete
  2. hehehe..nanti aku nak post kan lagi laa lagu jiwang ni..

    ReplyDelete
  3. entah apa2.. x habis2 dgn mood jiwang ko tuh. ak xigt plak ko pnh ad kapel2 nih.. ker ko prasan lebih. ha-ha. jgn mara.

    tp ap yg ak pasti, ko mmg gersang. kawin la cpat2 oi..

    p/s: ssh tul ak nk bc ap yg ko tulis nih. cube la wt mcm aku, ad perenggan, yg stiap satu cuma ad 3-4 ayat.. baru la nmpk professional. :p

    ReplyDelete
  4. fairul,
    kan aku dah ckp aku post entry tu bukan sebab aku dalam mode jiwang..ko ni memang saja je tau...
    aku memang nak kawin, ko tanak ke?..tunggu la dulu..

    p/s:terima kasih atas komen membina..yg pasti ko cuba gak utk baca n bg komen kan..tu aku dah hargai sgt..=)

    ReplyDelete
  5. fairul,
    kan dah ckp aku just komen pasal lagu tu bukan pasal cerita aku yg lampau..so takde kene mengena dgn aku tau..itu ada kena mengena dgn penulis lirik tu saja...

    ReplyDelete
  6. ko kalo dlm mood jiwang ker x, mcm sama je..

    lgpon ko gk tulis kt ctu:
    "ini adalah lagu untuk golongan yang mengimbau kembali kenangan cintanya yang terhempas di tengah lautan bergelora"

    mmg ko la tuh!! x ngaku lak..

    ReplyDelete
  7. golongan yang mengimbaun itu bukan bermakna penulis blog ini termasuk dalam golongan itu..huhu..

    ReplyDelete

apa-apa yang kamu suka